vickanholly

spänning, dramatik och vardag

Publicerad 2011-09-06 02:13:01 i Allmänt,

Har gjort allt möjligt de senaste dagarna, som jag hade tänkt blogga om men här kommer istället en liten snabbresumé

Torsdag: skulle åkt till Dalsjöfors på middag men fick ställa in då Algot inte var sig själv riktigt, vi trodde för en kort stund att han svalt ett av mina örhängen men efter att ha finkammat dammsugarpåsen mm hittade vi det tillslut, tack och lov! Jag somnar på soffan ungefär 20.00 flyttar mig sen nästan i sovande tillstånd till sängen och sov gott till ca 08.00 nästa dag, sååå skönt!

Fredag: Jag tog en sväng till Knalleland med Algot och tittade lite och handlade lite mat för att sen åka hem och tillaga ett av Jamie Olivers goda 30-minutemeals.  Enkelt och gott; Dressad Tomatsallad, Ruccola sallad med parmesanost och pizza i stekpanna för att få en knaprig botten. Min svåger alltså Samuels lillebror gjorde oss sällskap.( de var visst nån fotbollsmatch också....;)  )

Lördag: Vi bestämde oss för att skippa frukosten hemma och åka till Cafe Viskan för en god frukost sen strosade vi lite på stan. På eftermiddagen kom min kära mamma förbi på en härlig fruksallad och Algot fick ett litet paket fast han inte fyller år eller nåt...en färgglad bitring..hurraaaa! (den går också bra att "trumma" med)

Söndag: 
Solen skiner! Samuel jobbar hemifrån så jag och Algot ger oss ut på äventyr igen, nu till kyrkan. Möte, fika och gemenskap. Som så ofta handlade vi lite mat på City efteråt, sen åkte vi hem och jag lagade fläskfile med klyftpotatis. En härlig vecka tar slut en ny börjar...  

De här pussvänliga fötterna får inte bli kalla i höst och inte resten av grabben heller såklart här är lite bildbevis på höstshoppingen förra veckan. Koftan är en Lundmyr som jag köpte för halva priset, jag älskar det! Jag är absolut ingen märkessnobb men om man kan göra fynd så säger jag inte nej. 

Pussvänliga fötter! mamman hoppas på att de får sitta kvar på fötterna någon gång i alla fall.

lite höstkläder till Algot

Kommentarer

Postat av: Jemima

Publicerad 2011-09-06 16:12:17

vilka fina kläder!

Postat av: yvonne

Publicerad 2011-09-07 17:38:08

Så gosiga kläder

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

vickanholly

Holly Viktoria Teglund är mitt fullständiga namn. Jag bor med min man Samuel och mina två barn Algot 3 år och Charlie 1 år 4 mån. Jag är mammaledig sedan snart tre år tillbaka. Är fullt upptagen med att ta vara på livet och familjen men vill göra ett seriöst försök att dokumentera delar av mitt liv. Vill lägga fram att jag inte är någon hejjare på datorer odyl. men jag vill gärna lära mig mer. Håll till godo!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela