vickanholly

hemmadagar...

Publicerad 2011-08-30 22:29:26 i Allmänt,

 
Både igår och idag har vi haft sköna hemmadagar, jag och min lilla älskling. Så skönt å börja dagen med en lugn och skön frukost när man börjar vakna till lite. 
 Jag har kännt mig kreativ på många områden nu när hösten smyger sig på. Och jag har fokuserat på maten till att börja med. En mörk och burrig höst kräver ett mysigt välkomnande kök och skafferi. Därför har jag fyllt på mina lager av frön och nötter, choklad, och andra specerier och skaffat fina burkar för ordning och reda. Har hittat några fina "second hand"-burkar (som är noggrannt rengjorda, mer vill jag inte veta.) Nu kan jag låta kreativiteten flöda i köket.

Här är ett litet recept på en mättande frukostdrink eller mellanmål om du så vill.


Mixa:
1 banan
1dl frysta bär (hallon gillar jag)
1dl naturell youghurt
2 dl mjölk
1 dl havregryn
2 msk krossade linfrön

både god och mättande!

Ps. Fotot är taget, som så ofta av Jemima

Kommentarer

Postat av: Jemima

Publicerad 2011-08-30 22:55:48

Så kul att du kör igång med bloggningen igen!

Postat av: DT

Publicerad 2011-08-31 01:18:45

Hey kul vilken fin bild :)

Postat av: Karin

Publicerad 2011-08-31 10:04:01

Hej Vickanholly! Fint och kul att följa dig så här. Bra med ett recept, det är alltid bra att få.

Kram mamma

Postat av: Linda

Publicerad 2011-09-04 21:38:21

Mysig blogg! Du har inspirerat mig till att våga mig på det här också! :)

Känner mig precis som du lite extra kreativ nu när hösten är på väg. Tycker faktiskt att det är den härligaste årstiden!

Hoppas att vi kan ses lite nu i höst, håll koll på facebook vad som händer i mammagruppen!



Hälsningar Linda Enander

Postat av: vickan

Publicerad 2011-09-06 00:01:14

kul att ni har hittat hit!

Linda: va roligt, ja gör de! Ja de vore jätteroligt å träffas nu när de mörknar lite, ska kolla fejjan lite oftare:) har redan missat två fikatillfällen. Hoppas vi ses snart.

Postat av: rebecca

Publicerad 2011-09-09 23:28:34

va fina ni är!! Vilken söt liten kille ni har fått. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

vickanholly

Holly Viktoria Teglund är mitt fullständiga namn. Jag bor med min man Samuel och mina två barn Algot 3 år och Charlie 1 år 4 mån. Jag är mammaledig sedan snart tre år tillbaka. Är fullt upptagen med att ta vara på livet och familjen men vill göra ett seriöst försök att dokumentera delar av mitt liv. Vill lägga fram att jag inte är någon hejjare på datorer odyl. men jag vill gärna lära mig mer. Håll till godo!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela